İş

Yeni araştırma şunu ortaya çıkardı: Sağlıklı kalmak için ‘gerçekten’ günde kaç adım atmanız gerekiyor?

İngiltereiçinde Hertfordshire Üniversitesişirketinde Eğitim ve Sağlık Fizyolojisi Uzmanı Lindsay AltlarıBu konuyla ilgili olarak, Yürürken adım sayınız gibi fiziksel aktiviteyi artırmak, kardiyovasküler kondisyona, kilo yönetimine, iyileşen ruh haline, daha iyi uykuya ve artan bilişsel işlevlere katkıda bulunur.“r” diyor.

Yürümek demans ve bazı kanserler gibi kronik hastalıkların riskini azaltabilir. Bazı durumlarda tip 2 diyabet gibi sağlık durumlarının iyileştirilmesine yardımcı olur.

Araştırmalar, her türlü egzersizin bağışıklık sistemimizi destekleyebileceğini ve zihinsel sağlığınızı artırabileceğini gösteriyor. Ayrıca yürümenin en önemli faydalarının kolaylık, erişilebilirlik ve çok yönlülük olduğunu belirtiyorlar. Bu, yürümeyi her yaş için pratik ve faydalı bir egzersiz haline getirir.

Özellikle geçen yıl Avrupa Koruyucu Kardiyoloji DergisiYayınlanan bir çalışma, günde en az 3.967 adım yürümenin herhangi bir nedenden ölme riskini azalttığını, günde 2.337 adım yürümenin ise kalp-damar hastalığından ölme riskini azalttığını gösterdi. JAMA NörolojiDergide yayınlanan bir başka çalışma, günde toplam yaklaşık 8.900 adım atmanın, yüksek risk altındaki kişilerde bilişsel gerileme ve beyin hacmi kaybı oranlarını yavaşlattığını ortaya çıkardı.

Peki bu faydaları görmek için gerçekten günde 10 bin adım yürümek zorunda mıyız?

Dipler, ” Günde 10.000 adım hedefinin, 1965 yılında Japonya’da Yamasa Clock tarafından satılan ve ticari olarak adımsayar olarak bilinen bir cihazdan kaynaklandığı görülüyor.“söylüyor” Cihazın adı ’10 bin adım ölçer’ anlamına gelen Manpo-kei idi. Bu, cihaz için bir pazarlama aracıydı ve dünya çapında günlük bir adım hedefi haline gelmiş gibi görünüyor” sözlerini dile getirdi.

Günde 20 bin adım yürümenin faydaları konusunda bazı kişilerin çeşitli görüşleri olduğunu belirtti. Dipler, ” İnsanların oturma sürelerini kısaltması ve aktif olması iyi bir şey. Ancak günde 20 bin adım hedefi koymalarını tavsiye etmem. Çünkü bunun insanlar için makul bir hedef olabilmesi için çok daha az olması gerekir; aksi halde elde edilemeyeceği için sinir bozucu olurr” diyor.

Bu konudaki araştırmaların değerli olduğunu belirterek, DiplerŞu cümleleri kaydetti:

Çalışmalar, tüm nedenlere bağlı ölüm ve kalp-damar hastalığı riskinin yaklaşık 7.500 ila 8.500 adımdan sonra daha fazla iyileşmediğini defalarca göstermiştir ve yaklaşık 4.400 adımın makul bir süre içinde kadınlarda ölüm oranında bir azalmaya yol açabileceğini gösteren araştırmalar vardır. zamanın.

Sağlığınızı desteklemek için kaç adım atmalısınız?“sorusuna cevap Dipler, ” Mümkün olduğu kadar çok adım atmayı ve oturma sürenizi bölmeyi hedefliyorum. Günde en az 7 bin adım atmayı hedeflerdim ve eğer buna ulaşamazsanız günlük adım sayınızı bin civarında artırırdım” diyor.

Günde kaç adım attığıma değil, oturma süremi bölmeye odaklanıyorum” Kim dedi DiplerSon yıllarda yapılan araştırmaların, uzun süre oturmanın çeşitli sağlık sorunları riskini artırabildiğini gösterdiğini, bu nedenle köpeklerini toplantıların ortasında yürüyüşe çıkararak iş günü içindeki oturma süresini azaltmaya odaklandığını belirtiyor. bunun da bir seçenek olduğunu belirtiyor.

DiplerKonuşmasına şu sözlerle devam etti:

Bazen iş görüşmeleri sırasında köpeklerimi yürüyüşe çıkarıyorum. Elbette bu ne yaptığınıza ve ne tür bir toplantı yaptığınıza bağlıdır. Sabah ilk iş, akşam son iş köpekleri gezdiriyorum. Akşam oturmadan önce yürüyüş yapmaya çalışıyorum çünkü oturursam kalkmakta zorluk çekeceğimi biliyorum. Mümkünse arabanızı ofisten veya mağazadan biraz uzağa park edin, böylece daha fazla adım atabilirsiniz.

Son olarak her şeyin sadece adımlardan ibaret olmadığının altını çizerek, Dipler, ” Önemli olan aktif olmaktır. Dünya Sağlık Örgütü yetişkinlerin haftada en az 150 dakika orta yoğunlukta egzersiz ve en az 2 kas güçlendirme seansı yapmasını öneriyor.diyor.

haberguzelyurt.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu